måndag 25 oktober 2010

Lalandia

I fredagsförmiddags bar det äntligen iväg...till Lalandia!!! Som vi hade längtat och väntat hela familjen på den här helgen; äntligen var den här.


Färjan över till Helsingör och sedan några timmar på vägarna i Danmark och så är man där...varför har vi inte kört dit tidigare i livet??


Karolin och en del av hennes släkt var där och vi körde efter dem - inte för att det var så svårt att hitta dit, men...och dinerade med dem på kvällarna, vilket vi tyckte var trevligt...många trevliga människor, vi var ett middagssällskap på 24 stycken!! Gamla och unga, en trevlig mix :)



På vägen ner körde vi över en bro, jag vet inte vilken, men det är ganska trevligt med broar och de kan vara rätt så tjusigt byggda, tycker jag:




Som ni ser så blåste det en hel del och det gjorde det exakt hela helgen + en hel del regn. Vi läste på vägen att Öresundsbron var stängd för lättare fordon. Vilken tur att vi inte hade bokat en brobiljett, utan höll oss till färjan mellan Helsingborg-Helsingör!!


Väl framme var det dags att checka in. Vi kom en timme innan man hade tillgång till sin stuga, men vi hade tur: vår var färdigstädad, bara för oss att "flytta in"!!

Man fick en karta över stugområdet, som är enormt stort!! Man checkar in åt höger på kartan...därefter fick vi köra runt hela området och in någonstans i mitten där vårt lilla hus ligger:

Karta över Lalandia:





På vägen mellan stugan och anläggningen finns en jättestor gethage och såklart var vi där och klappade alla sötisarna:





Mina fyra ♥ ♥ ♥ ♥:


Airhockey är alltid lika skoj:

Monky Tonky land - lite lägre ljudnivå än inne på badlandet...vilket var skönt efter många timmar i vattnet:

Tyckte man att man behövde klättra och klänga ännu mer än inne i anläggningen så fanns det gott om klätterställningar utomhus också:


I lördags var vi ganska slut i rutan hela familjen efter en heldag i vattnet + i gallerian med diverse händelser. Oscar sträckte ut sig i soffan och Tilda och jag somnade en stund i våra sängar på ovanvåningen, innan det var dags för att gå till restaurangen.


I spelhallen....

....gäller det att hålla tungan rätt i mun:

Det kan lätt bli lite tråkigt när alla vuxna sitter och bara pratar och pratar...och pratar vuxenprat hela tiden; vilken tur att restaurangen tillhandahöll papper och färgpennor:

I en "klospelautomat" vann Tilda den här söta hunden som hon snabbt döpte till Timmie:



I lördags kväll plockade Tilda upp en ram med foto på Douglas och satte vi sin säng ♥ :
Igår var det dags att köra hem efter att ha badat några timmar. Precis innan vi gick ut till bilen vann Oscar en jätteboxhandske i en "kloautomat":

I gallerian på Lalandia fanns en affär med mycket ochmånga fina lantliga prydnads - och inrednings sakaer. Jag köpte bl.a. det här hjärtat som jag ännu inte bestämt plats till:

...och så köpte jag två sådana här hjärtan som ska hänga på var sin dörr till vårt vitrinskåp i köket, till jul:

Tidigare i månaden deltog jag i en tävling på Annettes sida (www.annettessida.blogspot.com). Jag vann inte så döm om min förvåning när jag igår öppnade ett kuvert, som kommit med posten i fredags och innehöll det här kortet:

...med det här innehållet och texten:

Tack snälla Annette för det!!

...och idag är det måndag. Jag är ledig och har bara sex arbetsdagar kvar att avverka innan jag går på havandeskapsledighet - vilket ska bli riktigt skönt.
♥ ♥ ♥
KRAM

1 kommentar:

  1. Kul att ni tycket det var roligt... Det blir lite bökigt med mycket folk. Bella har ialalfall varit i paradiset i helgen... Ha det bäst... Kram!!!

    SvaraRadera