fredag 11 februari 2011

blöjor

Här är det nästan vårvärme, dock lite väl regnigt och blött för att man ska få några riktiga vårkänslor. I mellansverige har de snöstorm!! Kontrasternas land - det är Sverige det!

Kände mig lite kymig i kroppen igår och precis som jag trodde var det en feberattack som stod på lur. Natten kändes väl så där...inte roligt att amma och frysa och svettas om vartannat. Det kändes som Oliver vaknade hela tiden. Antagligen vaknade han inte mkt mer än han brukar...Vid fyra tiden i natt kändes hans blöja tjock = byte för att inte han skulle vakna helt dyngsur i morse. Efter det bytet låg vi och småtittade på varandra, min lille prins och jag.

Blöjor ja. Dagens blöjor är ju himla bra. Smidiga, tunna och tar väldigt mkt. Hittade en bild om blöjans historia. Lite kul att se hur blöjan har sett ut och utvecklats genom tiderna:

Dock ser jag att blöjan som också fanns på 70-talet: blöja som lades i en plastsnibb, inte finns med här. Just den sortens blöja hade de på Elins första dagis. Där kunde man ta med egna blöjor, valde man att inte göra det "bjöd" dagis på sådana snibbisar och jag kan ju säga att de få ggr Elin fick en sådan då våra hade tagit slut...ja, hon blev blöt på nolltid. De var inte bra!! - och det gäller ju verkligen för den som sätter blöjan på barnet att få på den rätt, det är lätt hänt att den hamnar på sniskan. Tacka vet jag dagens blöjor!! Tur att allt går framåt :o)

KRAM









1 kommentar:

  1. Hi
    We are eco biodegradable baby diaper manufacturer.
    Our eco baby diapers not only (chlorine free, formaldhyde free ) chemical degradable, but also biodegradable. Biodegradable ingredient as follows:
    Bamboo fiber( back-sheet outside ), corn film (back sheet).
    the frontal tape (made of toilet tissue), fluff pulp and wrapped nonwoven( also can made of toilet tissue) are also can be biodegradable.
    This diapers’ biologically degradable material can reach 55 percent, which is more friendly to the environment. And our corn firm is imported from your Australian (Beijing Olympic Games use this corn film).
    If interested i can send you some free samples for test.
    many thanks
    sherry
    email: xueli.ou@jsdebang.com.cn
    whatsapp 008613852498513

    SvaraRadera