söndag 29 juli 2012

Söndag idag...efter en mycket trevlig lördagkväll hos Emma och Pontus.

Janne klipper gräset och jag tittar på foton från semestern. Bilderna lär räcka till en hel del inlägg :) Faktiskt till riktigt många inlägg om sanningen ska fram. Många foton togs och redan nu är det roligt att titta på dem och 'minnas' (man har inte glömt redan, men ändå...) tillbaka till semesterdagarna.

Om sanningen ska fram så gick lite luft ur mig när vi kom hem efter fjorton dagar iväg från hemmet. Är det för att jag ska ladda ny luft inför jobbestarten, måntro?....

Vet inte riktigt var jag ska börja, men tror att det får bli i den gamla lanthandeln utanför Dalhem. Dunbodi lanthandel. En gammal affär från 1903. Vilken skatt som bevaras där! Vilka förpackningar det fanns förr i tiden...och vilka fina skyltar. Både i plåt och i papp.
På ovanvåningen fanns gamla köttkvarnar, kassaapparater och mycket mycket mer!











Några bilder på blommor och grönt kommer det också idag.
Jag tycker att vi har väldigt fina diken längs våra vägar, men på Gotland är det en hel bukett längs varje dike. Det myllrar av vackra och färggranna blommor längs Gotlandsvägarna.






2 kommentarer:

  1. Åh,så mycket vackert ♥......
    /Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder, det är härligt att drömma sig tillbaka även när man kommit hem .

    SvaraRadera