tisdag 31 juli 2012

waaaay för smal


Efter ett väldigt vackert och blåsigt Själsö begav vi oss till Visby och jag tror minsann att det var veckans absolut varmaste dag. Riktigt hett och ack så vackert!

Varmt i luften.
Då blir man lätt lite glass-sugen och är man 1½ år och heter Oliver så är en sådan här dag den bästa att äta mjukglass själv. Helt själv, utan allra minsta hjälp (man är ju lite envis vet ni...) för allra första gången.
Slabbigt mumsigt och gott. Och gulligt ;)


 
Tidigare i våras läste jag en artikel ur en lokal Gotlandstidning. En bil eller en bilförare visste inte sin bils brädd och kunde tydligen inte begripa att gränden här ovanför är 'waaaay för smal' att ta sig genom med just bil. Bilen fastnade och en journalist var där och tog en bild.
När vi nu stosade förbi ser man att vägen/gränden är riiiiiktigt smal. Jag hade då aldrig gett mig in där sittandes och körandes en bil! Det är då ett som är säkert!


Jag hade inte haft något alls emot att bo i någon av dessa små underbart söta och charmiga små gatorna som finns i Visby.
Det är lätt att drömma sig bort i en drömvärld när man promenerar här.


1 kommentar:

  1. Det ser helt ljuvligt ut... Nu bara måste jag komma till Gotland jag med... Har faktiskt aldrig hört nått annat än positivt om just Gotland... Hoppas allt är bra och att det inte känns för hemskt att börja jobba igen... Jag ser fram mot ätt möta dig i Borgvallas korridorer iallafall.... Kram!!

    SvaraRadera