tisdag 7 augusti 2012

är det inte konstigt...


...lilleman tidigare ikväll när storasyskonen var ute och cyklade...
...gott med lite majskrokeri med mamma och pappa (som "kafferiade")...

Är det inte konstigt att det kan kännas som om man aldrig varit borta från något (arbetsplats t.ex.)
Så kändes det nästan idag när jag var på jobbet och då har jag faktiskt varit därifrån i ett år och nio månader, det är en ganska lång tid det.
Ja, jag kan ju inte alla små detaljer på det som är nytt, men överlag så är det samma som då, för ett år och nio månader sedan. Men snart sitter det och det bara flyyyyyter på :)
Tilda vinkade till mig imorse, som jag berättade...även det kändes inte konstigt. Helt normalt, precis som hon gjorde det även igår när jag gick till jobbet (men nu var det ju inte igår utan i november 2010)
Jösses amalia, vad tiden går. (uttjatad fras, jag vet, men det stämmer så himla bra!!)

Janne och Oliver var på "lärakännaochträffavarandrainfördagisstarten" träff i förmiddags. Det gick bra. Oliver var lite reserverad men ändå nyfiken. Så ska det va! Träffen avslutades med att de var ute i trädgården på dagis...Oliver dök till sandlådan och hann med att skrika på en flicka som tog en sandkaka till lekstugan. Det fick hon inte göra!! :)

Nu: dags för en bloggpromenad och så lite "Hart in Dixie".
Tror att jag somnar gott ikväll och slipper de där hundrafemtioelva uppvaknandena inatt...det kanske stannar vid hundrafemtiosju ;) och har jag tur blir det färre gånger.

4 kommentarer:

  1. Men hur söt är han väl eller lille kille, visst är det så att man snabbt kommer in i de vanliga rutinerna igen, men 1 år och 9 månader det är ganska länge det , skönt länge :-)

    SvaraRadera
  2. Skönt det kändes bra på jobbet, vad jobbar du med?
    skönt det verka gå bra på dagis iaf :)

    Då har vi haft samma väder då med andra ord! :) Verkligen mega skumt..

    SvaraRadera
  3. Vitt har varit grundtanken från början innan jag kom på att svart med skulle funka. Så får fundera och se vad det blir!

    Ja, det blir lite nytt och sätta sig in i, med nya boende och saker de vill ha för ha det bra! :)

    SvaraRadera
  4. Jo det är lite underligt att det är så, jag har ju aldrig upplevt det. Det längsta jag varit borta från mitt jobb är nog under semestern :)
    Kram!

    SvaraRadera