fredag 31 augusti 2012

fredag/måndag

"Så skönt att det är fredag" sa sjuksköterskan på jobbet idag. "Jovisst" svarade jag. "Särskilt skönt om man ska jobba helgen ;) För mig var det söndag igår och måndag idag typ." Det blir ju så när man jobbar helger...
Jaja, fastän det är lite måndag på ett sätt så har det faktiskt varit en skön fredag. Bra på jobbet och härligt här hemma.
Jag hade en halvtimme komp att plocka ut och det gjorde jag idag. Slutade därför redan halv två. Sämre tid kan man ju sluta på en fredag, eller hur?
Hem och pussade och kramade alla och sedan kom Emma och hennes två små troll :)
~~~måste tala om att det går bra för Oliver på sin dagisinskolning. Igår gick Janne ifrån en kvart...först var lilleman lite ledsen men sedan gick det bra. Idag skulle Janne vara ifrån en liten längre stund. Det blev en timme eftersom han såg genom förnstret att allt gick bra <3 nt="nt" sk="sk">~~~
Jag tror att Oliver och Douglas kan komma att hitta på mycket bus i framtiden, de små luringarna.
Rätt som det var idag kom de ut i köket och Oliver hade fullt med duschtvål i halva håret. Jag vet inte vem av de två små som gjort detta, men de hade iaf varit på Tildas rum och härjat runt och hittat tvålen :) Det blev en snabb dusch för Oliver.
De här två små herrarna går och plockar sura små äpplen på marken i trädgården. Småknaprigt...
Godare med äpplena som finns inne i skålen i köket.
Mumsigt att sitta med de äpplena i högsta hugg och posera för Tilda.
Lilo somnade mitt i allt stoj i Oscars knä.
Sedan var det bara att vakna och hänga med i snabba ryck. Oliver ville gärna vara nära och hålla lillkusinen men eftersom han är lite förkyld fick han nöja sig med att klappa lite på hennes huvud.

Emma odlar squash. Vi fick två stora fina.

Ikväll blev det grillning eftersom kvällen var härlig med sol och vacker himmel. Det gäller att ta vara på dessa sista varma vackra tillfällena och sitta ute medan det fortfarande är skönt att sitta ute =)
Vi grillade bl.a. squashen som vi fick i eftermiddags. Gott, det tyckte vi allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar