tisdag 21 augusti 2012

...kusinerna och lite annat...



Elsa är hemma igen. Sent i eftermiddags körde vi upp till veterinären och hämtade henne. Glad matte och glad katt. Nu är allt som vanligt igen...eller kanske inte. Elsa ska gå med tratt i tio dagar och det gillar hon redan inte alls!
Mamma har tömt några hyllplan i sin ena garderob och lagt filtar där för att Elsa ska ha det skönt och mysigt. När vi kom hem gick Elsa till 'sitt skåp' men tyckte nog att tratten var klumpig värre. Det gick inte att hoppa upp på hyllan utan att drälla in i väggar och även golv då hon böjde på nacken. Trattskrälle! tror jag lilla fröken tyckte.

Emma och barnens små kusiner har varit här i eftermiddags. Om igen har Oliver och Douglas lekt tillsammans. Det är så roligt! Så ska det ju vara! - när man har en kusin som bara är sju månader äldre/yngre :)
Oliver älskar Lilo!! Det är hans bebiskusin och han vill hålla henne i knäet hela tiden. Han klappar henne och småkramar och idag fick hon även pussar av honom.



Vi försökte fånga kusinstyrkan på ett och samma foto. Det gick bra. Att få dem på samma foto, men att alla satt fint samtidigt och tittade mot fotograferna...det var lite svårare :)



Oliver och hans älskade bebiskusin <3>Lycka att få ha henne i sitt knä :)



En liten rad om Dallas får det också bli ikväll.
Har precis tittat på andra avsnittet. Är det bättre än 'gamla' Dallas...eller sämre...Sämre tycker jag inte att det är, men bättre? Nja, jag vet inte vad jag ska tycka. Det är olikt 'gamla' Dallas och inget speciellt i dag med tanke på allt som tv:s alla kanaler bjuder på.
Då på seriens storhetstid fanns enbart två kanaler (ja, tre för oss här i Skåne, vi hade ju faktiskt en dansk kanal att zappa över till om vi så ville....zappa och zappa förresten. Inte kan man väl kalla det för zappa när man fick upp ur soffan och trycka på tv:n för att ändra kanal, inga fjärrkontroller då inte...eller var det också som man zappade?)
Sanningen...jag kommer nog att sitta bänkad i soffan under höstens onsdagskvällar.

3 kommentarer:

  1. Underbart ♥.......Men inget Dallas här hihi..
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så mysiga bilder , underbart ! Dallas nej inte min grej men första avsnittet var jag tvungen att se av ren nyfikenhet ! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kusinbild! Det är svårt att fotografera barn men den blev så fin ändå, tycker jag. Blir vackert när barnen är tillsammans och gör det dom gör istället för att alla har det perfekta leendet rakt in i bilden. Charmig!

    Kollade lite på första avsnittet av Dallas, men ännu är det för mycket sommar för att jag ska hoppa på några nya serier. Njuter fortfarande av att vara utomhus eller sitta i uterummet på kvällarna.
    Ha en bra dag! Kram♥

    SvaraRadera