tisdag 28 augusti 2012

lite åt det gula hållet

Idag har det verkligen varit höst i luften!
Temperaturen har inte alls kommit upp i samma gradantal som de senaste dagarna.
(men det ska visst bli varmare imorgon igen...)
Det har kommit regnskurar under dagen.
Man har kunnat se ett och annat löv singla ner från trädkronorna.
Tittar man noga på träden kan man se att löven börjar skifta i gult så smått.
Jag har faktiskt inget större emot att det går mot höst.
Ganska så mysigt, tycker jag.
Men det behöver förstås inte regna hela hösten ;)
Märkte imorse när klockan ringde att det fortfarande var lite halvskumt ute.
Ja, det är bara att konstatera: hösten är på väg!


Ikväll snurrar tvättmaskinen för fullt i källaren.
Bättre att ta det nu så slipper jag fixa och dona med det när jag är ledig.
Nu har jag två lediga härliga dagar framför mig!!
Inget särskilt är inplanerat.
Janne sköter ju dagisinskolningen som gick galant även idag, dag nummer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar