måndag 20 augusti 2012

...mammahjärtat...

Till alla barn och ungdomar som återvänder till skolan: Om du ser någon som kämpar för att få vänner eller blir mobbad för att de inte har så många vänner eller för att man är blyg eller inte klädd i de mest coola kläderna, vänligen ställ upp. Säg hej eller åtminstone le mot dem i korridoren eller på skolgården. Du vet inte hur denna personen har det utanför skolan. Din godhet kan göra stor skillnad i någons liv!:)

Texten här ovanför såg jag på Facebook tidigare idag och delade den vidare.
Många barn som har magknip på kvällen innan det är tid att gå till skolan.
Det är många barn som har det tufft i skolan idag...av olika anledningar.
Blyghet.
Kläder.
Utseende.
m.m.
Idag såg jag en pojke som såg väldigt utanför på skolgården.
Ny på skolan.
Känner ingen. 
Det är inte lätt och inte lätt alls om man inte är 'framåt' och tar för sig. 
Det kändes i mitt mammahjärta.

Oliver tittar på syrran som är i vattnet, på Råå strand.
De stora barnen hemma allihop. De har haft det bra och nu har vi läst tre högar med viktiga papper från lärare och mentorer.
Det blir en bra höst. Det känner jag.
Det känns bra. I mitt mammahjärta.

1 kommentar:

  1. Den är sååå bra den texten ♥......
    Sött foto/Kram Kram

    SvaraRadera