söndag 12 augusti 2012

PLASK!!!

Här kommer Tilda och Oscar ner i en väldig fart!


Och det blir ett jätteplask i 'landningsbassängen'!
 Runt den här lilla bassängen finns väggar av plast som man kan se genom.
Dessa väggar blev jag ganska snabbt varse om att man skulle stå bakom om man inte var badklädd. Tror ni att jag gjorde det? Nädå. När jag kom till bassängen/rutschbanan med Tilda och Oliver ställde jag mig bredvid väggen och just då kom två fullvuxna män farandes och PLASK ner i bassängen. Och det var verkligen ett PLASK i jättebemärkelse. Jösses, vilken våg, vilket stänk vida omkring det blev. Och där stod jag och gol till för det var en dusch som jag inte alls var beredd på! Men jag skrattade bara. Det var så häftigt med det enorma plasket. Så...där stod jag och tittade på mina barn och skrattade gott varje gång de och större människor landade i bassängen (jag höll mig dock fortsättningsvis bakom den där väggen =))
Lättroad? Ja, det är jag nog...Janne var inte lika road av plaskandet.

1 kommentar:

  1. Kan nästan se dig framför mig! Hihi! Så kul! Allt bus och lek med vatten är underbart.
    Ha en härlig vecka! Kram!

    SvaraRadera