söndag 19 augusti 2012

söndag med sol och värme (och jobb)


Tilda vaknar tidigt varenda morgon nu när jag återgått till jobbet. Det blir pussar och kramar och många vink när jag går.
Idag hann vi även med lite mys i soffan. Dora Utforskaren var på tv. Ett program som alla barnen har tyckt om. När de var mindre satt de och tjoade vid tv:n och 'svarade' Dora :)

Imorgon drar allvaret igång på riktigt. De stora barnen börjar skolan. Undrar om de somnar i tid ikväll...man minns själv hur det var sista kvällen innan skolstarten efter ett långt sommarlov. Jag låg vaken väldigt länge innan jag somnde.
(vi har ju ytterligare ett "nudrarallvaretigång" att vänta - lillemans dagisstart, men den drar vi på ytterligare några veckor :-))

Många är säkert på stranden idag. Härligt. Hemma vet jag att de badar solar och har det skönt i trädgården idag.
När jag kommer hem i eftermiddag ska jag och Tilda iväg och köpa ny skolväska till henne (att vara ute i god tid...vad är det? ;-))

Och ikväll ska jag njuta av kvällssolen, det är då ett som är säkert!!



Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

  1. De lär nog ligga vakna ikväll. Det brukar vara så!
    Ha en fin kväll
    Kram K

    SvaraRadera