måndag 20 augusti 2012

...ska ni? jag ska!!...

Jag skall se Dallas ikväll. Nya Dallas. Undrar hur det kan bli...
En del nya karaktärer och en del gamla som hänger kvar.
(Larry Hagman är 81 år!! Rätt så häftigt, tycker jag.)
Elaka J.R. och snälla Bobby (eller var han mesig?) 'darramedläppen' Sue Ellen.
En bild på nya gänget:



Dallas är tillbaka. Från vänster: Jordana Brewster som Elena Ramos, Josh Henderson som John Ross Ewing, Linda Gray som Sue Ellen Ewing, Larry Hagman som JR Ewing, Patrick Duffy som Bobby Ewing, Brenda Strong som Ann Ewing, Jesse Metcalfe som Christopher Ewing och Julie Gonzalo som Rebecca Sutter.

Och har man en bild på nya gänget så måste även en bild på det gamla få vara med på ett hörn:



När jag var riktigt liten och tittade på Dallas tror jag att Pam var en av mina favoriter. Vem hade ni som favorit? Vem tyckte ni minst om? Cliff Barnes var himla jobbig, minns jag att jag tyckte ;)

Ser ni en blå bil som susar genom kvällen lite snabbt vid niosnåret ikväll, ja då kan det vara jag som är på väg hem för att se Dallas...pausknappen är intryckt tills jag har satt mig i soffan :)

3 kommentarer:

  1. Jag minns nästan inget, jag var så liten då, såg väl slutet. Men kommer nog titta lite ändå :)

    Jobbigt du sover som en kratta om nätterna, inte kul, men det händer mycket när man börjar jobba igen så. så när det lugnat sig lite så blir nog bättre skall du se :) kram

    SvaraRadera
  2. Kunde inte slita mig och gå in från bakgården. Hoppas Dallas går i repris eller kanske på PLAY. Undrar om det är så underhållande som det var på 1900-talet? Hihi!
    Ha en bra dag i vårt vackra Skåneväder! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo det där är riktig nostalgi, jag såg nog nästan alla Dallas på den tiden det begav sej, jag har för mej att även jag hade Pam som favorit. Dom nya avsnitten var väl helt okej men inte alls så bra som förr men sen fanns det inte så mycket att se på TV på den tiden, två kanaler att välja på, ettan och tvåan och danmark hade vi förmånen att kunna se här i södern :-) Jag ska nog kolla ikväll oxå tänkte jag. Men tror inte jag kommer att följa det nitiskt denna gången. JR den gamle räven, ja det var kul o se han igen o Bobby oxå, ja det var kul, nostalgitripp är alltid trevligt! Ha en underbar dag och njut av värmen :-) Kram

    SvaraRadera