tisdag 14 augusti 2012

utflykt


 Min långlediga helg avslutades igår med Jannes födelsedag.
Har man småfolk i huset behöver man inte ställa någon klocka...vi vaknade i lite lagom tid utan klockskräll. Jag gick upp och förberedde frukost innan det var dags att samla hela barnaskaran för att sjunga för Janne.
Sång, presenter och kort i sängen och sedan födelsedagsfrukost i köket (Janne tycker inte om att få frukost på sängen...för några år sedan envisades jag med att ha räksmörgåsen med mig in på paketbrickan. Det var 'sådär' uppskattat. Därför intas den numera i köket och vi andra äter vanliga smörgåsar, till barnens förtret :) men de får vänta till de fyller år ju)

Strålande solsken även igår. Jag hade planerat en liten utflykt som skulle vara trevligast och mysigast i just sådant solsken som var.
Vi begav oss mot Arild och stannade på en liten strandplätt och dukade fram picknickkorgen. Räkor och kräftor till allas förtjusning. Alla mumsade och njöt av solen. Det var verkligen jättehärligt att sitta där på filten alldeles vid vattenkanten och äta god lunch och bara njuta.
Arild är verkligen supermysigt med många gamla fina hus.






3 kommentarer:

  1. Ser att ni fick en underbar stranddag på dina soliga fina bilder. Älskar traditioner och ritualer vid födelsedagsfirande. Som ni gör med räkmackan exempelvis. Då känns det på riktigt att man fyller år oavsett hur mycket man fyller...
    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Har skrivit det innan och skriver det igen... Jag bara älskar era födelsedagstraditioner... Ni skulle inte kunna tänka er att adoptera mig nu när jag snart fyller år...??
    Har gjort otaliga försök till liknande traditioner här men det finns liksom inget riktigt intresse... Ha en fantastisk dag... Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart födelsefirande ! Kram

    SvaraRadera