måndag 27 augusti 2012

vardag del 2


..mot dagis!!...
Ja. Då har del två i vägen mot den vardagliga vardagen startat.
Del ett var när de stora barnen började skolan.
Del två. Idag. Olivers första (inskolnings)dag på dagis.
Eftersom jag jobbar kväll och gärna vill träffa fröknarna hängde jag med grabbsen (Oliver och Janne) idag.
Jag har haft inskolning med de tre stora. Det har fungerat bra. Men. Det är så jobbigt när man ska lämna och gå ifrån dem. Är glad att jag slipper det den här gången.
En liten pojke grät från den stunden hans mamma gick till hon kom tillbaka 1½ timme senare. Nästan konstant hela den tiden. En flicka likaså. Jag satt och blev lite tårögd där, fastän det inte är mina barn.
Jobbigt. Men det är bara att göra "hejdåstunden" kort för att inte göra det jobbigare än vad det redan är.
Oliver han lekte. Han ville ha med oss som en liten trygghet vart han än gick. Men så på slutet körde han och en annan liten pojke rally med en dockvagn och ett "aktivitetsbord". Han skakade på huvudet när vi sa att det var dags att åka hem. Det är ju bra =)

Solen skiner. Härligt. Och bra med tanke på att det ska vara grillfestligheter på jobbet i em.
Det blir en bra dag idag, det känner jag. Den har ju börjat bra :-)

2 kommentarer:

  1. Härligt med sol & grillfestligheter på jobbet :)
    Mmm..visst är det svårt att lämna/Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med bra-dag-känsla:)!

    SvaraRadera