söndag 19 augusti 2012

...vi är redo!...



Signe har intagit högsäte.
Sitter på taket till uterummet och har koll på läget.
Och njuter av kvällsvärmen.
För varmt är det och har så varit hela dagen.
Sjutton grader redan halv sju imorse, strax innan jag körde till jobbet.
Nu sover minstingen.
Mellanduon är nyduschade och redo för tidig sänggång. De ska ju orka upp tidigt imorgon.
Och skolväska. Det är införskaffat. Tilda är nöjd.
Kläder inför morgondagen är framhängda.
Jag tror vi är redo.
Imorgon kör vi!
Elin börjar nian!
Oscar börjar femman!
Tilda börjar tvåan!
Det är ju inte klokt. Jag har tre stora barn (och en liten en ju :-))
Mina hjärtan <3
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 kommentarer:

  1. Signe är en klok katt, njuter i värmen samtidigt som hon har stenkoll på allt och alla, duktig tös :-) Ja det har varit helt underbart väder, kollade precis på termometern och den visar 20 grader och klockan är 21,50, kanske lite missvisande för termometern är en såndär gammaldags och sitter inne vid fönstret, men det är nog minst 17 grader iallafall. Va trist du var tvungen att jobba idag, är ju så typiskt när sommaren är här på riktigt men imorgon ska det bli fint oxå :-) Kul du tycker mina bilder är fina, tack!! Hoppas barnen får en bra förstadag i skolan! Natti natti och sov så gott :-)

    SvaraRadera
  2. Visst var söndagen underbar , högsommar värme ! Hoppas att både stora och små kom iväg i morse första skoldagen ! Ha en bra måndag !! Kram

    SvaraRadera