måndag 3 september 2012

härlig måndag och lika härlig tisdag, tror jag minsann




Det är vackert här ute på landet =)

Idag har lilleman varit själv på dagis, Janne var bara med inne en liten stund. Oliver hade blivit ledsen när han gick men sedan gick allt bra.
Min arbetsplats är mitt över Olivers dagis och idag lyckades jag pricka in och se när mitt lilla hjärta var ledsen i trädgården. En fröken var där och lyfte upp honom direkt. Tydligen hade Janne precis kört därifrån, men det kändes lite i mammahjärtat mitt...

Jag önskar verkligen att morgondagen blir lika härlig som den här måndagen. En date står nämligen på dagordningen om vädret tillåter. En date i skogen med Janne. Vi åker ner och ställer bilen vid dagis. Janne går med in där medan jag går i förväg (för att fotografera lite) och sedan kommer Janne och vi tar en liten promenad medan dagistiden tickar på. En liten fikakorg med kaffe ska vi ha med oss. Just i den skogen finns många fina små platser man kan sitta och njuta på och höra bäckens porlande eller vindsus i träden.
Minsann tror jag att morgondagen blir bra =)

3 kommentarer:

  1. Minsann låter det härligt romantiskt ! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att vädret är med är och att ni får en riktigt mysig date på tu man hand!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen soler skiner lite mer på er än oss här uppe , i hstd är det moln moln moln :(
    Men ibland fungerar ju det med bara det är uppehåll och inte blåser för kallt :)
    Hoppas också att kissen hittar hem igen, när jag bodde på Öland hade vi en massa utekatter och man blev lika ledsen när ngn försvann, men sedan kan de ju faktiskt som sagt dyka upp igen, de har ju äventyrlusta de där små lurviga!

    Sv. Efter att ha läst boken tror jag det är precis vad hon vill lite grann, att man ska se sig själv i det hon pratar om och skojjar om, kanske reflektera lite över sig själv osv.
    Så var boken iaf :)
    Kramar !!

    SvaraRadera