söndag 9 september 2012

hundar, hundar och bara hundar!!

Det var några härliga timmar jag spenderade alldeles själv i Sofieros slottspark igår.
Ingen som kunde säga något när jag fastnade med kameran vid någon blomma =)
Jag började med att gå och titta på alla blommor som ännu står i blom, mest Dahlior men även en del rosor och andra växter.
Överallt i parken var det hundmänniskor. Det skälldes och ylades om vartannat :)
Många små hundar, väldigt små t.o.m. Det var nästan så att man kunde tro att hundutställningen bara gällde dessa minisar...
På öppna platser var det rena campingen. Häftigt att se!
Hussar och mattar med hundtransporter i varierande storlekar.
När jag bestämt mig för att köra hem tog jag vägen om slottets framsida där det var full aktivitet och då såg jag att det var där de största hundarna höll till.
De riktigt STORA!!
 



På samma fält hölls det även aguilitytävlingar. Jag stannade och tittade en stund. Så roligt det var att se, mestadels modell mindre hundar springa banan med en ivrigt påhejande husse eller matte farandes bredvid. Hundarna skällde av glädje :) I slalombanan, över hindren skällde dem och jag som den blödiga människa jag är blev tårögd....där var ingen jag kände men det var så roligt att se och höra hundarna och dess ägare.
Jag fångade en liten vovve på bild i ett hopp:




5 kommentarer:

  1. Ooo,va härligt & så vackra hundar ♥...
    Jaa,aguility är så skojsigt att titta på/Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Många hundar var det ja! Fint är det vid slottet!

    Du kan maila på lufeofjohanna@gmail.com så får du lösenordet
    kram

    SvaraRadera
  3. Försökte skicka mail till dig med lösenordet! Men fick bara tillbaka det :( så tror inte det kom fram! :(

    SvaraRadera
  4. Ja det var liv och rörelse på Sofiero igår även jag var där och satt precis där vid agilitybanan och njöt av alla glada hundar och dess förare !

    SvaraRadera
  5. Titta en grand danois (eller hur det stavas) älskar den rasen ! :)
    Låter som ni haft en skönt helg, kanske skönt att få några timmar för dig själv på Sofiero :)
    Har en tjejkompis som tävlar lite i agility och vissa hundar verkar helt galna i det, de blir ju helt till sig :)
    Hoppas migränen inte bryter ut och att du känner dig piggare idag !
    Kram !

    SvaraRadera