torsdag 6 september 2012

...jul...


Vi har inte många äpplen på våra träd det här året och nu börjar de få som är här falla till marken.
Äpplet här ovanför ser nästan ut som ett juläpple, eller hur? ;)
Jul. Är det bara jag som ibland (oftare och oftare) ramlar in på julfunderingar?
Det är hög tid att börja tänka och planera lite inför julen nu, tycker jag.
Definitivt är det hög tid att planera inför julen. Dags att börja skriva diverse listor!
Jag brukar börja i oktober med köttbullerullning och lite julkakbak.
Så att man inte står med allt alldeles inpå helgen.
Även funderingar på julklappar cirkulerar (men vi ska iofs hinna avverka två födelsedagar inom familjen + min systers innan jul) Planering planering så att man inte behöver stressa halvt ihjäl sig två veckor innan julafton!
Jag har faktiskt planerat bra de senaste åren och det har inte varit megastressigt. Väldigt skönt.
En julmarknad är inplanerad att besöka. Fredriksdals. Den får besök av oss varje år. Så mysigt att strosa där när decembermörkret faller.
Och så ska ju Janne och jag till Visby första helgen i december =) Hoppas på lite snö då. Så mysigt det vore att strosa där när snön dalar genom luften.

Nähäpp. Slut på rasten och därmed slut på julfunderingar!
Ha en härlig kväll allihop och tack för alla fina kommentarer!
                               

3 kommentarer:

  1. Oooo..Jaaa,denna underbara Jul :)
    Visst är det mysigt att strosa runt i snön & allra helst gör vi det nere vit strandkanten eller på piren *längtar lite nu fast Jag Älskar Hösten ♥
    /Kram & ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej gullet =) (förredetta galna frugan, med En familje grej) =) Ja jag stängde ner den bloggen... har en mera personlig, lång historia =).
    Jag följer dig dock fortfarende. =) /jessica =)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för fin kommentar.
    Tyvärr ska Leva/ps läggas ner, hoppas jag kan spara mina inlägg på något sätt.
    En viktig tid i mitt liv jag skrivit om, blir ledsen annars.

    kramisar

    SvaraRadera