söndag 9 september 2012

söndagsstrosare

När vi hade lämnat Tilda på kalaset i eftermiddags körde vi, Janne, Oliver och jag till Pålsjö skog och promenerade.
Det var mycket folk ute i skogen. Unga och gamla.
Motionäerer och 'vanliga´söndagsstrosare.
Vi hörde till de sistnämnda =)
Promenaden tog oss ner till Pålsjö kvarn.

Oliver har börjat göra den här minen när jag ska fota honom.
Ibland räcker det att jag bara 'laddar' kameran så vänder han sig om mot mig med hopskrynklat ansikte.
Vi gick in i den gamla kvarnen - som är inhyst i ett väldigt fint gammalt hus - där ett vattenhjul arbetade på högtryck.



En härlig söndag är snart förbi och en ny vecka tar vid imorgon.
Hade nog en släng av lättare migrän under natten och dagen som var. Nu har det lättat och bara lite molande i huvudet påminner om det som var. Skönt. Vill verkligen inte vara hemma från jobbet nu. Vill inte och har inte tid att vara hemma. Veckan som kommer innehåller både delegeringseftermiddag + liftlicens'kurs' och så vill jag så gärna ha en full månadslön i kuvertet i slutet av månaden. Evigheter sedan sist, ju :) Tids nog så blir det mycket vab....

1 kommentar:

  1. åh vilken härlig promenad.
    Jag ska börja veckan med att cykla till jobbet.
    Väcker mig nog:)

    Ha nu en underbar vecka
    kramisar

    SvaraRadera