fredag 26 oktober 2012

lite här och lite där



Det är Halloween lite här och där dessa dagar.
Tilda och Oscar har Halloweenpysslat i respektive skola.
Ikväll kom det "spöken" och knackade på dörren. När de hörde att Janne inte hade något godis hemma så "då kan vi få pengar istället"...så säger man idag...say no more...
Jag har köpt en pumpa som pryder trappan där ute. Kanske ska man skära ut ett fint mönster. Det MÅSTE ju inte vara skräckmönster.
Många av tanterna på jobbet prenumerar på någon veckotidning. T.ex. Hemmets Veckotidning där jag hittade en sida med fina pumpor. (bilden här i inlägget)
Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

  1. Det är kul med halloween. Och skoj att få klä ut sig. Att få gå runt och knacka och säga- bus eller godis är också nåt som tillhör Halloween. MEN inte att verkligen tigga om att få nåt! Om det inte finns godis så få ju barnen ha funderat ut ett roligt bus istället. Och hur många har koll på att ha en godisskål hemma, det är ju inte lika valigt att gå runt och busa som att vara påskkärring.... Alla kasnke inte har koll på det.. Hoppas ni får en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. Inte ok att be om pengar. Jag vet dock att många ungar gör det idag. Min ena dotter har en kompis som brukar ställa till det för sig och när min dotter är med henne så härmar hon tyvärr. Kompisbanden är starka.

    SvaraRadera