måndag 22 oktober 2012

minns ni

Hubba Bubba

Finns fortfarande i handeln.
Fler smaker än då när jag var barn. Då var det den här med jordgubbssmak eller en blå förpackning med lakrtissmak som det gick att välja mellan.
Tuggummina var mycket större än vad de är nu.
Stora bubblor blev det varenda gång man försökte blåsa en bubbla...och varje gång man försökte så lyckades man faktiskt göra jättebubblor :)
Jag har ett tuggummiminne. Vet inte om det var Hubba Bubba eller om någon annan sort var inblandad. Men egentligen borde det vara Hubba Bubba eftersom det var så stort...inte många kunde räcka till till det jag gjorde.
Jag var hos en kompis och vi tuggade tuggummi. Kanske var det sommar. Måste det nästan ha varit med tanke på det jag gjorde...det här hände innan jag hade fyllt sex år...jag tog ut tuggummit ur munnen och lindade det runt mitt ben...x antal varv. Det fastnade och jag minns hur kompisens mamma skulle plocka bort tugget. Det gjorde så ont och hon hade långa röda naglar - det hör inte hit, jag vet, men jag minns de där väldigt röda och väldigt långa naglarna. Det gjorde ju så ont när hon försökte pillra av tuggummit.
Kan ju säga att det är första och enda gången jag har virat tuggummi runt benet...
Andra små tuggummiminnen är när jag har blåst stora bubblor som spruckit och fastnat i mitt hår...inget kul att få loss det :(
bilden är lånad från Facebook


2 kommentarer:

  1. Åh Hubba Bubba <3
    Älskade det tuggummit och ibland tävlade jag och kompisarna vem som kunde ha flest hubba bubba i munnen och ändå lyckas blåsa en bubbla ;P

    Jag håller med du, dyrt! Visserligen billigare än orginalet, men ändå en massa pengar. Jag shoppade inte alls :P
    Ja tunneberga komemr jag besöka igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fniss, som det kunde bli, minns oxå Hubba Bubba lakrits var min favorit, men mest av allt gillade jag Riff . Kram

    SvaraRadera