måndag 22 oktober 2012

ny vecka

En ny vecka har tagit sin början.
För mig innebär det en lång arbetsvecka. Är bara ledig på torsdag.
Men sedan är det höstlov och då jobbar jag lite mindre.

Samma vecka börjar vi en ny schemaperiod som för min del innebär att jag jobbar många timmar färre än vad min procentsats säger.
Detta beror på att jag har många plustimmar att dra av när kommunen nu vill att vi 'nollar' våra schemkonto.
Vi arbetar efter s.k. tvättstugeschema där vi själva lägger våra rader, sex veckor i taget och vi får lov att lägga + eller - 20 timmar och så blir det plustimmar om man är på möten och dylikt om de går utanför sin arbetstid. Jag har alltså samlat många plustimmar och har ett suveränt schema som väntar att påbörjas när höstlovet börjar =)
När jag tittade på schemat igår såg jag att jag en vecka är ledig tre vardagar i sträck. Perfekt att fixa julklappar och annan shopping någon av de dagarna och perfekt för mys med min lille man :)
Men först ska alltså den här långa arbetsveckan betas av.
På onsdag ska jag och en kollega till Malmö på en mässa, genom jobbet. Det ska bli väldigt spännande och roligt. Det är inte så ofta man kommer iväg på någon föreläsning eller dylikt 'som kostar lite'.

På torsdag ska Elin till optikern. Hon och jag kör ner till stan och fixar det...och samma kväll ska jag ut med kollegorna på avdelningen. Vi ska spela bowling. Spännande, eftersom jag aldrig har hållt i ett bowlingklot. Alla säger att det är så roligt och det är det alldeles säkert.
Men! Hur håller man klotet liksom.
Hur 'springer' man fram med klotet innan man 'kastar' iväg det. Eller kanske man inte springer. Bara går. Eller bara går fort...
Ska vi spela i lag, ja, då tror jag ingen vill ha mig i sitt lag...mitt klot lär ju hamna i rännan hela tiden...eller kanske får jag ha sådant nät som sätts upp när barnen är på kalas i bowlinghallen ;) Ja, ja roligt ska det hursomhelst bli.
Tror jag har en bra vecka framför mig. Hoppas DU också har det!

2 kommentarer:

  1. Häärligt med lite Höstlov efter en lång arbetsvecka...
    Waoooooooooo,så otroligt vacker bild ♥
    /Kram vännen

    SvaraRadera
  2. vilken häftig bild !!!
    Här längtar vi efter lovet ;0)
    kramen

    SvaraRadera