lördag 24 november 2012

24/11 2012

Efter sång och paketöppning där Elin fick ett soffbord, två 'amerikakuddar', luktegott, små cupcakeslickepottar, muffinformar och ett iPhonefordral (som Oscar sytt på syslöjden i skolan till Elin) var det dags att titta utanför sovrumsdörren där ett jättepaket väntade. Oliver hjälpte glatt Elin att öppna lådan =)

 ...och när soffan var färdigmonterad så var minsta lillebrorsan förste man att provsitta den.
 Därefter skulle sovdelen testas av både födelsedagsbarnet och syskonen.

 Vi har varit på Väla idag, lite efter Elins eget önskemål. Hon har inget alls emot att strosa där. Elin hittade, enligt mig ursnygga skor/kängor och Oscar köpte ett wiispel, det han var på jakt efter. Själv fick jag tag på julklapparna jag var på jakt efter. Janne hade hela fyrklövern att hålla reda på så att jag kunde strosa fritt och bekymmerslöst ;)
Barnen får bestämma vad det ska bjudas på när närmsta släkten kommer och firar dem (och det har Elin gjort till morgondagen) och de brukar också få bestämma om de vill gå ut och äta i samband med deras födelsedag. Elin ville äta thailändskt idag. Något starkt var önskemålet och starkt valde hon på restaurangen som blev hennes val. Phun Thai nere på Sundstorget i stan. En bra restaurang med bra priser och god mat och trevlig personal. Vi har varit där många gånger. Genomgående i våra rätter idag var scampiräkor...och så kyckling i Jannes och Olivers rätte. Gott =)
  Lite bilder på några av mina kära (kalla de ego om ni vill, jag är ju med på dem alla ;))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar