söndag 11 november 2012

fars dag


Ja, vi ska fira både jul och nyår och först och främst även Elins födelsedag innan Oliver fyller två år, men det är faktiskt inte så lång tid kvar till lillemans födelsedag...med viss modifikation på 'lång tid' ;)
Men iaf...jag letar efter lite tårtinspiration till dess. Är inne på att göra en legotårta, Oliver tycker om sitt duplolego himla mycket.
På nätet har jag hittat många fina legotårtor (lånade bilder här i inlägget från nätet m.a.o.) Tror inte jag kan få ihop en så fin som på bilden här bredvid, eller som den understa, men som sagt, lite inspiration kan man ju alltid hämta.
Och kan man inte göra en hel tårta kanske gästerna blir bjudna på en legobakelse ;)

Vad jag ska göra för tårta till Elin får jag fnula vidare på...ska försöka komma på något som man verkligen tänker 'det där är verkligen så Elin'.
Och på tal om tårtor så är det fars dag idag. På jobbet bjöd anhörigföreningen alla avdelningar på tårta. En stor 'snövit' stod och väntade på kaffedags i avdelningens kylskåp.
Fars dag - Janne for till sina föräldrar och firade sin far i eftermiddags när jag jobbade. Han och barnen kom hem ungefär samtidigt som mig i eftermiddags. Då fick han små presenter av barnen....strumpor, tröjor och ett spel. Han bjöds på en kyckling/thaigryta till kvällsmat och ingen tårta till kaffet men väl pepparkakor ;) - och med pepparkakorna kom 'dagens jul'.
På tal om kakor så är 'kaka' ett nytt ord i Olivers vokabulär. Det går framåt. Sakta men säkert =) Imorse var lilleman uppe med mig och då kom hans första tvåordsfras 'mamma ban' Jag skulle precis om han ha en banan =)





1 kommentar:

  1. Häftiga tårtor :-)
    Jag skall snart baka till kin lilla loppa :-) Hon fyller den 25/11

    SvaraRadera