onsdag 14 november 2012

granen

Tycker inte riktigt om som jag känner mig nu. Trött, ingen ork och lustlös :( Nä, det är inte skoj alls.
Jaja. Igår blev det en sväng till Väla. Mamma följde med! Det var skoj. Hon har ju inte varit ute och handlat själv på många många månader. Igår köpte både hon och jag julklappar till barnen.
Idag vaknade jag med samma huvudvärk som jag igår gick till sängs med. Den har varit med mig hela dagen. Lite migrän...beror säkert på lite stress inför den stundande julen. Ingen bra kombo: stress, migrän och jul...
Hämtade tjejerna i skolan och for ut på Väla idag igen. Hade lovat dem att köpa kläder att ha på sig på Lilos dop på lördag. Vi hittade fina klänningar till båda. Nu är bara frågan den: vad ska jag ha på mig på dopet? Hmmm. Bara onsdag idag, något hittar jag säkert. "goa tider"
Granen på Välas parkering är på plats. Det var den inte igår.
Oliver tittade konstigt på mig och Elin suckade sådär lagom tonårsaktigt när jag råkade hojta till lite grand i bilen när granen "dök upp"

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

  1. Ja julen kommer med stormsteg nu antingen vi är redo eller inte... Har ingen julkänsla alls ännu, försökte dra igång den med Amelia Jul... Vi ska inte fira jul hemma så vi får se hur mycket det blir av det hela... Hoppas du hittar nått fint till dopet.... när jag läste att du skulle ha nått att ta på dig på dopet, kom jag att tänka på historien när du nästan fastnade i en klänning i provrummet.... Kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv, risken är ju ganska stor att man råkar ut för det där själv.... Kram på dig!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är november, det är en ganska grå höst och fortfarande en bit kvar till det riktiga julmyset, dessutom jobbar du & är heltidsmamma! Man får faktiskt vara lite hängig och på dåligt humör utan att några stora saker händer. Det är helt okej, tror det kan vara bra att bejaka det lite grann och krypa upp i soffan framför en bra film eller en bra bok i knät, se till att få lite "bara Linda"-tid :)
    Helgens outfit löser sig, hittar du inte ngn fin klänning eller ngt så kan du ta en av dina favoriter men "hotta" upp den lite med fräcka accessoarer och skor :)
    Kram !!

    SvaraRadera