torsdag 15 november 2012

INTE

Idag var det ingen bra dag att bli lämnad på dagis klockan elva på förmiddagen. Oliver grät när jag lämnade honom och i bilen på vägen till dagis så skulle han INTE till dagis. Han skulle INTE leka med kompisarna och INTE heller med fröknarna och någon mat skulle han INTE ha och INTE sova middag på dagis. Nä, lilleman ville nog allra helst stanna hemma idag, men jag är övertygad om att han har haft roligt på dagis när Janne hämtar honom i eftermiddag =)

Förra veckan var jag med Oliver på vårdcentralen. Upptäckte för några veckor sedan en liten bula i nacken på honom. Kom till en jättebra läkare som kände på Oliver, i nacken och på andra 'körtelstationer' (ljumskarna och armhålorna) Han sa att lilleman har många körtlar för att vara så liten + att han trodde inte att det var något med Oliver (han har ju varit förlyld väldigt ofta och mycket) men han ville att blodprov skulle tas.
Medan vi var ute i provtagningsrummet ringde läkaren till barnläkarna på sjukhuset som tyckte att om provet inte visade något räckte det med att vårdcentralen om några veckor känner på Oliver igen. OM provet skulle visa något så tog sjukhuset över Oliver.
Läkaren ringde häromdagen och talade om att proverna inte visade något. Så skönt. Jag trodde iofs inte att det var något men ändå...det har ändå snurrat lite ledsna tankar...slut med det nu! =)

3 kommentarer:

  1. Så söt liten & va skönt att det inte visade nå't/Puss på liten kind & Kram!

    SvaraRadera
  2. Så himla skönt att inte det var ngt, men det måste varit jobbigt att gå omkring och oroa sig :(
    Kan tänka mig att man som mamma inte kan vara med om så mycket värre situationer än just om det är ngt med barnen.
    Skönt som sagt att det inte var ngt, då kan ni fira jul med glada besked :)

    Skottorp är inte alls långt från er, det ligger vid hallandsåsen, typ... mittemot båstad mot laholm till. Vid skummeslövskyrka! Däremot verkade det som om den lilla kissen tillhörde en nyinflyttad granne, så tyvärr falsk alarm :(

    Tack själv !! Jo nog kan det vara stress som påverkar, tyvärr kan jag inte göra så mycket åt den :( . Försöker tänka så positivt jag kan och itne ta åt mig av saker, men tar på krafterna ändå. Nu hoppas jag dock att det snart blir en lösning på problemet. Det rör sig lite i jobbgrytan :) så ngn form av förändring blir det nog!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åhhh jag blev orolig när jag började läsa om Olivers bula i nacken, oron steg vartefter jag läste och sen gick luften ur mej och ett lugn spred sej när jag läste att proverna var bra. Förstår att du blev orolig, skönt att det inte var något!

    Hoppas Oliver haft det kul på dagis trots att han inte ville något alls idag, ja man vet ju själv hur det är, ibland vill man bara vara hemma och just bara vara, ni får ta igen det en annan dag och bara mysa hemma och göra just ingenting :-)

    Hoppas du haft en bra dag och får en fin kväll!!

    Kramkram

    SvaraRadera