tisdag 6 november 2012

Jag såg en drake

Satte mig i bilen i morse och körde mot jobbet.
Rakt fram körde jag och hade där en vacker himmel att skåda.
Sådär blå, rosa, röd, gul och orange. Mycket vackert.
Jag var tvungen att svänga, om jag skulle ta mig till jobbet. Och det skulle jag ju :)
Fortfarande hade jag den där vackra himlen att titta på. Åt ena hållet. Åt det andra hållet dök han upp. För jag tror att en sådan är en 'han'.
En drake. Jag såg en drake där bland de mörka molnen.
Där på andra hållet var himlen så mörk och dess molnformationer bildade, i mina ögon, en drake.
En sådan drake med lång hals och ett eldsprutande huvud. En ganska kort kropp och slutligen en svans som höjde sig från molnmarken.

Länge var himlen mörk i förmiddags, men nu sticker några solstrålar fram och lyser upp eftermiddagen.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar