onsdag 7 november 2012

lediga dagar

Igår fick jag åka från jobbet och hämta Tilda för att köra vidare till vårdcentralen. Där hade vi fått en tid för att kolla hennes öra där hon har rör. Hon hade ont och det rann.
Öroninflammation och en penicillinkur.
Eftermiddagen innehöll utvecklingssamtal. Först Oscars och sedan Elins. Bara positiva ord, tror att både barn och mamma växte lite vid bordet med läraren och prov och andra papper :)
Ledig idag (och imorgon och även på fredag :)) och det är minsann tur jag har lediga dagar som vid sådana här tillfällen knappast är 'lediga'.
Oliver och jag handlade till mamma i förmiddags och for upp med varorna till henne och frukosterade där.
Hem så att lilleman kunde ta sin middagslur. Den fick jag väcka honom ur för att åka till vårdcentralen och ta några proverna...ska dit imorgon igen för mer...(jag lär återkomma här i bloggen om detta vid senare tillfälle...)
I väntrummet roade vi oss med kameran...och Oliver visade oss gång på gång alla plåster han fick idag...
Det känns som jag farit kors och tvärs idag. Har även varit i stan för att rätta till Elins glasögon, vilket var snabbt 'marscherat'.
Just nu känns det som jag är i en bloggsvacka. Tråkigt, för jag vill verkligen skriva och titta in till alla er som jag brukar göra...tittar in gör jag, så nu vet ni det, men ska skärpa till mig med kommentarerna. Jag lovar, men tiden...det känns inte som den är riktigt på min sida....

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

  1. Vad "ledig" du var på din lediga dag :), full rulle verkligen. Hoppas allt går bra med barnen nu och att tjejjan blir frisk snabbt.

    Ibland komemr livet emellan som det heter och bloggen ska ju faktiskt bara vara en sidosyssla, ta det du lugnt. Bloggarna & läsarna finns här :)
    Kram !!

    SvaraRadera
  2. Tycker verkligen att du tar väl vara på din tid och spenderar den så älskvärt på dina fina barn. En så söt bild på er!
    Ha en fin helg!
    KRAM♥

    SvaraRadera