söndag 25 november 2012

Mark Ryden

Elin gör ett arbete i bild i skolan.
Eleverna ska skriva om en konstnär och Elin har valt att skriva om Mark Ryden.
Jag hade aldrig hört talas om honom innan Elin berättade om honom och hans verk.
Elin visade mig bilder av hans tavlor och det minsta man kan säga om dem är väl att de är verkligen en aningeen iögonfallande.
Men ganska häftiga på sitt sätt.
Egentligen är det inte alls min smak och 'stil' men jag gillar dem. På något förunderligt sätt.
Vad säger ni?

 Titta på tavlan här ovanför. Ser ni vem som har hämtat inspiration till sin omtalade klänning från en Mark Ryden tavla? Lady Gaga.


 
En tomte passar ju bra i dessa tider ;)

 
Flertalet av tavlorna här ovanför hör till Rydens 'meatshow'...
www.markryden.com Han har en stil som går utöver det vanliga. Titta in på hans sida, vetja =)

1 kommentar:

  1. oh häftiga tavlor, lite annorlunda på något sätt :)

    Tack för tipsen skall försöka komma ihåg dem! Nej det är inte lätt, jag tänkte du kanske hade lite koll, iaf mer än mig, på ställen eftersom du bor i närheten :)

    Vi hade en kanon kväll! Bara massa roligheter och inga tråkigheter, jo dj:n jag blev lite lack på honom och han på mig haha, men jag fick min vilja igenom... :P

    SvaraRadera