måndag 12 november 2012

mycket här och mycket där idag

Idag är det lite holabaloo på jobbet. Mårtensfest för boende och anhöriga ikväll + att boendet firar 80 årsjubileum. Mycket som ska ordnas inför detta. Mat och dukning och lite piff - efter alla vardagliga bestyr. En trevlig kväll för de boende.
Men jag ska inte sticka under stol med att det faktiskt är lite skönt att få gå hem klockan två i eftermiddag, några timmar innan alla människor börjar droppa in...
Måste dock säga att vi har bra anhöriga på vår avdelning, många av dem hjälper de två från personalen som arbetar detta pass och den hjälpen tas tacksamt emot för det är en hel del att stå i och hålla koll på under en sådan här fest. Tror minsann att chefen räknar med närmare 100 personer som ska serveras under festens gång.
Skönt att gå hem tidigt idag ja...men idag måste jag sätta igång med lite julaktigheter på hemmaplan annars slutar det med att tiden springer ifrån mig och då står jag lite lätt stressad där i mitten av december och det bara snurrar och flyger små pippifåglar runt huvudet på förvirrade mig....nu är jag ledig i 2½ dag så det vore väl knasigt om jag inte skulle få något gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar