söndag 25 november 2012

när det blir mörkare

Visst kan hösten och vinterns mörker vara lite jobbigt...fast egentligen tycker jag inte det...jag tycker att det är ganska (mycket) mysigt när det blir mörkare...och när julen närmar sig är alla julbelysningar så fina. Både ljus och pynt i mörkret.

När vi var i Ullared för några veckor sedan var (och fortfarande är, såklart) fasaden till varuhuset så här fint ljusklädd:


Idag jobbar jag dagpass och ska skynda mig hem när det är slut för idag kommer mormor, farmor och farfar och moster och Pontus och gulligagoa kusinerna och firar Elin.
Har lite tårta att fixa innan de anländer. Igår gjorde jag vit chokladmousse som ska vara en av fyllningarna i Elins tårta. Choklad gillar vi =)
Även idag vill Elin ha lite thaimat. Det kommer att bjudas på kyckling i kokosmjölk, lite styrka på det men utan grönt i grytan. I stället blir det en grönsallad med mycket gott i...att ha bredvid. Något med räkor i förrätten kommer det också att bjudas på

Önskar er alla en härlig söndag - det tänker jag ha =)

2 kommentarer:

  1. Fördelen med att julen gör intrång är att man får ta fram alla fina ljus-uppsättningar. :)

    SvaraRadera
  2. Älskar alla juleljus! Ha en fin vecka! KRAM♥

    SvaraRadera