torsdag 22 november 2012

Packhuskällaren

Nu är det inte många dagar kvar tills Janne och jag flyger till Visby. Jag längtar verkligen. Det är inte ofta som vi två gör något bara vi.
Nästa fredag lyfter planet och på lördag har jag bokat bord till oss på Packhuskällaren där vi ska äta julbord. En annan variant än den allra vanligaste...jag ska inte välja någon biff till varmrätt...har för mig att ett av varmrättsalternativen är en fiskrätt med smak av saffran...den ska jag välja!

PackhuskällarenNytänk på Packhuskällaren
Även Marie Modin på Packhuskällaren är i full gång med planeringen inför årets julbord. Här väljer man i år att gå lite utanför traditionen.
– Vi bestämde oss för att göra något annat i år. Det blir inte julbord, men en variant, berättar Marie Modin.
Julmiddagen på Packhuskällaren kommer att inledas med en förrättsbuffé som påminner om ett julbord, med husets egna sillar, rökta laxknyten och andra små delikatesser. Därefter finns fyra olika varmrätter att välja bland innan det är dags att gå över till buffébordet.
– Vi hoppas att vår meny ska passa sällskap där alla kanske inte vill ha ett vanligt julbord, utan föredrar en biff med bearnaissås till varmrätt. Tanken är att det ska finnas något för alla, säger Marie Modin.

Texten här ovanför är hämtad på http://www.gotland.net/sv/ata/julbord-alla-smaker



4 kommentarer:

  1. Va mysigt att ni ska åka iväg bara ni två, en liten kärleks semester :-)

    Ha en fin kväll!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. oh låter mysigt, det är ni värda! Ser mysigt ut där!

    Har svarat på din kommentar i det skyddade.
    kram

    SvaraRadera
  3. Så himla mysigt... Hoppas att ni får supertrevligt och mysigt... Känner att det är hög tid att hitta på nått på "tu man hand" med min gubbstrutt oxå...
    Hoppas Oliver mår bättre nu...
    Kramar Karolin

    SvaraRadera
  4. Åh så mysigt, ni kommer säkert få det jätte bra där tillsammans, man behöver sådana andningshål i vardagen !
    Kram

    SvaraRadera