fredag 16 november 2012

god inspiration

Igår rullades det köttbullar hemma i köket och ur cd-spelaren ljöd julmusik :)
I helgen ska det göras Janssons frestelse.
Jag hämtar mycket julinspiration från kokboken här ovanför. Det har jag gjort i många år.
Köttbullarna jag gör är lite Jan Boris - Möller variant men med en knorr av Linda, kan man väl säga.
I mina kokböcker skriver jag när jag bakar/lagar/bjuder på rätterna. Och ibland hur rätten uppskattades av dem som blev bjudna på den.
Just köttbullarna i den här har många anteckningar. Lite som jag har dragit ifrån receptet, hur många köttbullar det blev på si och så mycket färs. Om något av barnen har hjälpt till. Sist men inte minst skriver jag datum när jag har gjort det. Ganska roligt att se tillbaka på =) (säger den som gillar siffror och räknar allt och att skriva och skriver överallt ;))

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 kommentar: