söndag 4 november 2012

"dagen efter"


Jösses amalia vad folk det var på Gekås igår! Att där skulle vara mycket folk, det kunde jag ju räkna ut, men där var riktigt MYCKET människor. Tur att där är stort och gott om utrymme i gångarna (som dock på sina ställen är för trånga för att alla ska dra med sig sina kundvagnar...) Jag brukar parkera vagnen och ta en kundkorg på armen och strosa iväg och fylla den och sedan tillbaka till vagnen och tömma den. Nu förtiden parkerar jag vagnen vid något av de små cafeérna som finns ute i butiken, så att den är lätt att hitta. Förr gjorde jag inte så. Då ställde jag vagnen vid någon hyllgavel och traskade iväg och när jag kom tillbaka så var jag tillbaka vid fel gavel och fick traska runt en bra stund innan jag hittade rätt. Toltal förvirring ;)

Vi var på plats några minuter efter sju på morgonen och strax efter fem på kvällen lämnade vi parkeringen. En lång dag som känns i fötterna idag =)
Lång men rolig dag.
Hittade det mesta som jag listat hemma att jag skulle införskaffa.
Ytterkläder, julklappar och en del presenter...och så lite annat smått ;)

Det känns verkligen som "dagen efter" idag. Pretty trött kan man väl kort och konsist sammanfatta den.

Idag jobbar jag igen en dag som en kollega tog för mig när Oscar fyllde år och när arbetsdagen är slut ska jag köra och fixa mina naglar. Det var så längesedan. Det ska bli riktigt roligt att få fina naglar som man inte behöver skämmas för. Nu är det inte frågan om några superlånga naglar, då kan jag ju inte sköta mitt arbete, men lite lagom och så blir de starkare av gelén. Det blir bra.

Sedan ska jag hem och mysa med barnen. Eftersom gårdagen blev så sen blev det inget mys med ♥ Tilda och Oliver ♥ Får ta igen det ikväll :)

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 kommentarer:

  1. ~ Så sött ~
    Ha en skön Söndag/Kram

    SvaraRadera
  2. Man har en hel del att göra efter man varit i Ullared. Jag var där för flera veckor sen men jag har inte packat upp allt än ;-)
    Kram o ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Jag spanade efter dig faktiskt, men det var ju det där med nål i höstsack *fniss* det var verkligen helt galet med folk, vi kom ju vid tolv-tiden och då var det i pricip helt fullt på parkeringen, har aldrig hänt förrut. Vi åt lite lunch och var inne vid 13 -tiden, två timmar senare var vi ute igen. Det blev itne så mycket shoppat för oss, inget roligt iaf, men det nödvändigaste ;)
    Hittade du ngt riktigt fynd ?
    Kram

    SvaraRadera