torsdag 29 november 2012

rock around the christmastree


Nyss hemkommen från en himla trevlig kväll på Sundspärlan.
Julbord och trevlig musikunderhållning tillsammans med goa arbetskollegor (och hundratals andra vård- och omsorgare i Helsingborgs kommun)
Rock runt julgranen var namnet på showen (fast på engelska, det låter rockigare, liksom :)) som hölls av Ulf Nilsson som vann the Voice i tv i våras, Peter J. sångaren från the Boppers, Tone Norum och Tommy Nilsson. Och visst bjöds det på rock. Sådan där musik som man bara inte kan sitta stilla till. Jag är ju urdålig på att sjunga, men jag sjöng med och har inte en aning om hur hemskt det lät i mina grannars öron, men det bryr jag mig inte så mycket om =) och inte kan jag hålla takten heller, men idag hade jag bestämt mig för att inte titta hur andra klappade sina händer (gör jag det, blir det bara blahaj av klappandet till slut. Nä, idag bara klappade jag vad som kändes rätt i mig. I takt eller otakt får vara osagt ;)
God julmat bjöds det på innan showen. Många goda sillsorter. Det blev ingen varm julmat idag för min del...det får ge plats åt all den kalla goda julmaten när så är fallet.

Önskar er alla en god natt. Det är dags att gå och knoppa nu =)

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt det låter, själv ska jag på julfest i morgon, men det kommer nog inte rocka som eran ;)
    Hoppas nu ni kommer iväg till helgen och får det riktigt riktigt mysigt !!
    Kramar

    SvaraRadera