onsdag 5 december 2012

ensam promenad

En snart tvååring kan vara hur mysig och go som helst. Men han kan också vara hur tråkig som helst. När jag i förmiddags skulle iväg och hämta tjejerna i skolan för vidare färd till Väla, ja då slog det slint i den lille lille snart två år gamla kroppen. Skrik och gråt och inga strumpor skulle på de små fötterna. När jag fick på dem fick Oliver av dem lika fort. På av. På av. När jag väl fick på dem och overallen och skulle ta på  min egen jacka...då for den lille galpellen in i vårt sovrum...lutade sig mot tvättkorgen och började dra i strumpan med alla krafter för att få av den. Han lyckades inte och snabbt på med stövlar och ut i bilen. Hämtade syrrorna och kom ut på Väla. Då var det lugna gatan men det varade icke så länge. Oliver ville inte sitta i vagnen och jag ville inte ha honom springande runt på golvet i affärerna...detta resulterade i ett snabbt Välabesök, men jag hann trots det köpa några julklappar =)
 
Lugnare var det i Visby på tu man hand :) Att kunna strosa runt i stan och in och ut i små trånga affärer utan att känna sig stressad av barn som är trötta, eller ha tider att passa.
 
I lördags hade Janne bokat en tid hos en frisör så jag fick tre kvart på egen hand. Det blåste och snön tilltog och jag njöt i fulla drag! Det var ju så här jag ville helgen i Visby skulle bli - lugn och ro, med Janne och snö =)
 

Folktomma gator och frusna uteserveringar. Ganska roligt att gå i dessa gator nu och jämföra med hur det är sommartid då serveringarna är överfyllda och man får kryssa mellan allt folk som gatorna är fyllda till bredden av.






Min promenad avslutade jag med att gå till en plats där man har en vacker utsikt över Visby centrum. Snöandet och blåsandet hade vid det här laget tilltagit rejält, men staden är lika vacker trots det.



Jag stod och tittade ut över staden med två medelålders par som tyckte att det var kallt om öronen och snabbt gick vidare. Själv stod jag och bara njöt (jag vet att jag kanske är en aningens tjatig om hur mycket jag tycker om Visby, men jag gör verkligen det. Tycker om.) och bestämde mig för att dra med mig Janne ditupp en kväll...


1 kommentar:

  1. Visby är en väldigt vacker stad...Ja hela Gotland. Det var länge sen jag var där nu. Min pappa brukade åka dit ofta då han jobbade i utkanten av Visby, men det gör han aldrig numera.

    SvaraRadera