lördag 8 december 2012

julpynt


Så var det rastedags. Igen, känns det som...

Idag är det kallt, flera minusgrader och fler väntas och mer snö kan vi räkna med imorgon natt, tydligen.
Kör försiktigt alla som ska ut och köra på våra vägar.

Jag tycker verkligen om mitt julpynt. Mycket. Det har jag alltid gjort och redan som yngre köpte jag mycket så jag har många tomtar som börjar få några år på nacken ;)
Några av mina små favoriter är de här två spelemännen/tomtarna. Dom har jag fått av min mamma och de är nog nästan lika gamla som mig. Så gamla att den ena tomten har tappat sin arm...
Snart är allt pyntet framme och utplacerat i huset...trodde jag...men kom jag på att jag saknade en del pynt. En tredje låda finns därmed kvar i källaren att ta upp och ställa fram...det får bli en del av nästa veckas ´doneri´.
Hemma i köket har jag en hylla där jag har ställt lite tomtar som Oliver kan plocka med + en ljuslykta i form av ett hus. Lilleman ställde sig ganska omgående och småplockade där. Bl.a. så tryckte han in tomtarna i lyktan...och fyra små andra tomtar tog han med och ställde på golvet mitt i dörrhålet mellan hallen och vardagsrummet...de små fingrarna är och pillrar både här och där och så ska det få vara och just därför har jag ställt ut tomtar som är lite mer hållbara just för det ändamålet...

1 kommentar:

  1. Varje pynt har en historia bakom sig. Jag tror att det är därför som man tycker så mycket om det.

    Ha det så bra på jobb
    Kram!

    SvaraRadera