måndag 3 december 2012

mysmåndag


Olivers nya favorit när vi är på Ica Maxi - och inte behöver man stoppa i en peng varje gång...lille mannen är så nöjd när han bara får sitta i bilen och låtsasköra.
Inga bilder från helgen som gått eftersom jag sitter vid 'fel dator' = en dator som verkar börja ge upp, inget fungerar att föra över från kameror -> dator...det får vi ta imorgon på annan plats i huset.

Men jag kan ju tala om att helgen blev precis som jag vill att den skulle bli...drömskt jullik, med mycket snö och många promenader i Visbys gamla gator. Backe upp och backe ner. Julgranar i de kullerstenslagda små gatukorsningarna, vackra skyltfönster fint juldekorerade till beskådning.

Nu får det dröja innan jag åker iväg så här många dagar från barnen. Visst är det skönt och härligt att komma bort lite (jag hör inte till den skaran som gör det så ofta) och det tror jag att man behöver, både förälder och barn mår nog bra av det...men det känns i hjärtetrakten när man är borta tre dagar och speciellt inför Oliver som var lite på sin vakt i går när vi hämtade hem barnen. Därför har han och jag ägnat denna dagen åt bara mys med varandra och nu är det pussar och kramar som vanligt =) Vi har hasat runt i pyjamas, gosat i soffan, läst böcker, bakat en av alla kakor som vi ska bjuda på i jul. När det var dags för lillemans middagslur kröp vi ner under mitt täcke och låg och småpratade lite innan vi somnade gott, näsa mot näsa båda två.

Imorgon ska hela familjen iväg på morgonen...även för mig och Oliver är det jobb och dagis som gäller innan det åter igen är två lediga dagar (som jag har berättat tidigare så har jag ett väldigt bra schema den här månaden.) Mer julbak står på schemat när efteremiddagen tar vid och vi åter är hemma...julpyntet ska också tas fram imorgon. Lite köpte jag i Visby och har ställt fram, ska visa vid ett annat tillfälle. Jag älskar verkligen mitt julpynt. Och jag älskar vitt (inte bara nu i juletid) och har köpt lite julpynt som inte är så rött. Annars ÄR julen röd för mig. Tomtar och röda 'siden'band.....

2 kommentarer:

  1. Hej pysselfia :-) Härligt att ni hade det så underbart i Visby som ni förväntat er. Härligt att få några dagar på tu man hand, nya vyer, lugn och ro samtidigt som saknade till barnen finns där. Är nog nyttigt som du skriver men kanske bara två dagar nästa gång, eller en? Väntar med spänning på bilderna från Gotland, dom är säkert underbart vackra.

    Oliver, han är bannemej den charmigaste killen jag träffat på länge, bara att se han sitta i bilen på Maxi, han strålar av lycka, han är i en annan värld full av lycka, helt underbar bild på en underbar kille :-)

    Ha en underbar dag och hälsa charmkillen från mej :-)

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Mysigt!
    Borta bra men hemma bäst :-)

    Ha en skön kväll
    Kram K

    SvaraRadera