söndag 9 december 2012

vad ska man tro?


Oliver tidigare i veckan ute på Väla.
Han hälsar på isbjörnen som vaktar en av köpcentrats alla granar.
Ja, vad ska man tro på. Tomten eller inte på Tomten.
Tilda talade i varje fall om för mig tidigare i veckan att hon tror på Tomten. "Men inte på den förra året, mamma för där såg man ett band." (bandet höll upp Tomtens skägg....)
Jag tycker det är roligt när barnen har kvar sin tro på Tomten länge.
Tilda kom till mig och berättade att två flickor i klassen hade sagt att de minsann inte tror på Tomten. Lite upprörd var hon nog, min lilla Tildis, men klasskompisarna kunde inte rucka på hennes tro ;)


Idag är det andra advent och planerna för oss är att köra till Fredriksdals julmarknad när jag kommer från jobbet i eftermiddag...men vi får se hur det blir med det. Snöovädret tilltar och det blåser riktigt riktigt kallt. Just nu känner jag bara för att åka hem och ha adventsmys med familjen.

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja här har det börja blåsa upp ordentligt med och snöar som fan!

    Jag har 1 natt kvar att jobba, sen ledig 2 dagar, eller ledig och ledig .. Arbetsplats träff måndag 13-17(18) tiden och tisdag ska jag träffa HR-assistent för att gå igenom scheman för min arbetsplats.. Det var mina lediga dagar det !

    SvaraRadera
  2. Så länge barnen tror på tomten skall man stötta dem i den tron :)
    Hoppas ni kom iväg :) Här blåser det mest, lite snö kommer nog, svårt och se dock... :) Blir väl mer under kvällen/ natten!

    Ja igår var det riktigt kallt när jag tog bilderna.. :) kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker man ska tro på alla möjliga saker så länge som möjligt, det gör livet mycket roligare.
    Som att jag lite grann fortfarande tror på små gårdstomtar som smyger runt och ser till gården :)

    Spännande med skoldisco, var det hennes första ?
    Förstår man måste vara JÄTTE nyfiken som förälder ;)

    Det verkar iaf fungera lite bättre med kommentarerna nu, vet tyvärr itne varför det krånglar, har kontaktat kundsupporten på bloggplatsen, men de svarar aldrig *morr*

    Såg dina tomtar nedan :) de är precis som mina !

    Kram !!!

    SvaraRadera