söndag 5 januari 2014

...nedplockat...


...vilken dimma som drog fram över bygden och som höll sig kvar hela eftermiddagen - vilket gjorde att dagen aldrig blev med riktigt dagsljus...
Och iochmed mörkret så var det extra himlans skönt när arbetsdagen var över, även om det absolut inte på något vis var något på tok med den. Arbetsdagen :)
Hem och plocka ner alla tomtar. Nu är julen över för den här gången!! Kanske inte helt, ljusstakarna och stjärnorna får lysa upp ytterligare en tid framöver :) Det känns lagom att ta bort pyntet nu, det har liksom gjort sitt - det är så mycket jul de sista veckorna varje år.
Vissa tomtar får en extra titt innan jag rullar in dem i papper. Har så många tomtar som är favoriter.
...dessa fyra små sötisar köpte jag i Visby när Janne och jag var där en helg i advent 2012...
...den här tomten (han ser plastig ut, men det är blixten, han är av keramik) blev en av mina nya favoriter under julen som var. Budade på många gamla tomtar på Tradera och vann den här... 
...söta små änglar, även dessa införskaffades i Visby... Tomtarna som syns i bakgrunden köpte jag i höstas och de hamnade snabbt och enkelt i favoritfållan!! :)
Janne hjälpte till att forsla alla tomtarna till köket i eftermiddags. Jag packade ner dem, med viss hjälp av en liten man:
...inte lätt att få ner tomtar av garn i en påse... 
...Oliver är upprörd för att apelsinen med nejlikor i som han gjorde för många veckor sedan kastades ikväll - han fick göra en ny att ha på sitt rum...
Julen varar väl till påska ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar