söndag 29 juni 2014

...helgblandat...


...lille mannen sov på min arm när jag vaknade imorse ~ gosigaste <3...
Det har visst blivit några dagar utan bloggen, inget planerat men så kan det bli. Nu är det söndag och imorgon ska jag jobba igen...bara några dagar innan det är dags för ytterligare ledighet :)
I fredags var Ann och hennes flickor hör ~ som vanligt mycket trevligt prat och bra lek mellan barnen <3
På kvällen gjorde jag jordgubbssaft. Barnen vilk smaka men saften är infrusen, de får vänta till vi åker iväg på semester, då tar jag med en flaska så alla får smaka ~ hoppas den är god :) 
Fredagskvällen blev sen för lilleman. Han och Elin satt kvar efter kvällsmaten med Janne och mig och myste i uterummet ~ men sedan slog tröttheten till med buller och bång, inte lätt att vara liten ;)
..."ogräs" sa Oliver första gången han ville ha mer sjögrässnacks ~ nu vet han vad det heter...
...och han tycker om det där "ogräset" till skillnad från både Janne och Oscar. Jag fick mig ett gott skratt när de smakade, de klöktes och grimaserade hej vilt och tyckte det smakade vedervärdigt och undrade vad det var för något **** jag hade köpt.
Kunglig förlovning var det också i fredags. Prins Carl-Philip och Sofia har förlovat sig. Så då ska man på bröllop nästa sommar ;)
...så söta och fina tillsammans...
Igår regnade det. Det åskade och blixtrade. Solen sken. Och så alltihop om igen...flera gånger om. Märkligt.
...lavendel som snart står i full blom...
Ett helt fält av blommande lavendel ~ vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar