torsdag 26 juni 2014

...jag är kär!!!...

Jag tror jag är kär!! I Esters hus som Ernst ska renovera i sitt sommarprogram! Jösses vilket ljuvligt hus ~ hade gärna haft ett sådant i min ägo. Såg ni hallarna. Såg ni de ljuvliga tapeterna. (vilka var för trasiga på alltför trasiga väggar för att rädda, hoppas Ernst ersätter dem med något liknande) Såg ni rummen. Ja, jag är kär i Esters gård och jag ska följa renoveringsutvecklingen hela sommaren, var så säker på det.
Imorgon ska jag ta en härligt varm dusch. Det kan jag längta lite efter. Nog för att en kall dusch kan vara uppiggande, men, näääää, jag föredrar en varm. De senaste dagarna har jag vridit igång duschstrålen bara lite grand, sträckt ut först ena armen och duschat av den lite och sedan andra armen. Snabbt och en bit från kroppen. Ni vet säkert att kalla vattenstänk mot kroppen inte är alltför behagliga. Sedan har jag lutat mig fram och snabbt skvätt ner ryggen med (is)vatten. Framsida och ben har fått sitt och sedan en snabb intvålning följt av en plågsam avsköljning. Det slipper jag imorgon. Då ska jag duscha varmt (och lite längre än de senaste dagarna)
Idag fick vi med andra ord vår efterlängtade varmvattenberedare installerad. Tack tack :)
Eftermiddagen tillbringades här hemma med en kollega och hennes två barn på besök. Trevligt :) Vi pratade, lunchade, pratade, fikade och pratade ännu mer medan barnen lekte bra tillsammans...allt medan vädret skiftade i form och skepnad ~ väldig värme och blå himmel. Åska. Regn och mörka moln. 
...morgonmys <3<3<3...

1 kommentar:

  1. Tittade på reprisen igår. Av Ernst. Vilket gudomligt hus han ska bygga om!

    SvaraRadera