måndag 23 juni 2014

...lite av varje ~ smörgåsar och böcker...

Semestervecka nummer två är inledd och dess första dag har varit bara bra.
Solsken ~ inte illa alls, men dagen hade faktiskt varit lika bra utan solen (för jag har bestämt mig för att väder och vind inte ska styra min braiga semesterkänsla, det är lätt hänt att man blir lite sur o sne bara för att vädret inte visar sig med sol o värme när man har semester ~ men som sagt, här är det inte så!!! Så det så!)
Putte, lilla Putte (det är en flicka) hon är med oss alla. Hon äter frukost med oss ~ nu har minste mannen dealat med sin moder att få ha med sig Puttes matstol när vi ska på semester, den viks ju ihop och blir platt = tar inte så mycket plats i (fullproppade) bilen.
Igår hittades en pepparkaksdräkt o gömmorna och nu agerar den som pyjamas.
Jag har nog vid andra tillfällen skrivit om Olivers smörgåsar han äter till frukost. Rena rama smörgåstårtan. Idag blev det en mörk och en ljus smörgås med följande pålägg: leverpastej, prickig korv, en bit vattenmelon och så en laxskiva på toppen. Och jo, allt åts upp :)
En sväng till biblioteket gjorde vi, Oscar, Oliver och jag i eftermiddags. Det var så längesedan vi var på bibblan, har saknat det lite. Det är så mysigt att botanisera bland bokhyllorna och hitta bra böcker :)
Vi körde iväg i lite för god tid, biblioteket hade inte öppnat ännu. Frågade killarna vad vi skulle göra medan vi väntade? "Kanske äta korv på Ica maxi" sa lilleman. Han är Ica Maxiskadad stackarn ;) Men en korv blev det:
Dagens vackra: ett hus vars framsida som jag sett och kört förbi många gånger ~ idag såg jag baksidan och åh så vacker: 
Många böcker följde med hem...min hög får ni i ett annat inlägg med ett boktips...här är en barnbokshög som vi snart har läst ;)
Häromdagen skrev jag om ett gott snacks ~ små kryddade ark av sjögräs. Idag hittade jag stora. Oj, vad bra, tyckte jag och köpte en förpackning. Dock var inte dessa kryddade och därmed inte lika goda ~ Oscars mage vändes nästan ut och in när han smakade, medan lillebrorsan bara ville ha mer:
...inte lätt att fota...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar