onsdag 25 juni 2014

...sån är jag ~ PLOFF!...

Att jag tycker om att promenera är ingen hemlighet. Att jag inte är så förtjust i att springa är inte heller det någon större hemlighet ~ och att jag gärna skulle vilja vara en sådan som bara tar på joggingskorna och bränner av några kilometer, ja inte heller det är en hemlis...dock lite yeah right, in your deeams varning...
För att fullfölja något behöver jag pepping. Tidigare i år var jag med i en styrke/magövningsutmaning som en bloggvän höll i. En hel månad. Och jag fullföljde det. Men sedan...Den där peppingen ~ det räcker alltså att jag är med i en utmaning på Facebook där jag skriver vad jag gjort...om inte dyker STORA samvetet in. Nu är jag med i en ny sådan utmaning. 50 träningspass på 10 veckor. Jag utmanar mig själv med att jogga. Ännu inte så långt, men liiiite längre för varje dag. Målet är att kunna springa 5 kilometer utan att stanna ~ om 10 veckor. Även promenader såklart under dessa veckor.
Idag när jag som bäst var ute och sprang...tog en kurva ~ mindre tjusigt och graciöst...PLOFF så låg jag där på magen raklång. Missade totalt lerpölen där i svängen. Upp snabbt och sprang vidare en bit. När jag sprungit vad jag klarade idag och istället promenerade såg jag att skor, byxor och tröja var alldeles leriga och så även min armbåge som också blivit rejält uppskrapad.
Skrapade upp den lite, och nu vätskar det och svider en del och Tilda och Oliver tycker så synd om mig, sötisarna <3 De undrade om ingen såg mig (och kunde hjälpa mig) Nä, tack o lov att ingen såg mig, säger jag :)

1 kommentar:

  1. Hoppsan... Ser inte så skönt ut med skrapsår på ärmen... men hör inte skrapsår, sommaren till?
    Vad duktig du är med utmaningen... jag är så dålig på att fullfölja...
    Hoppas du har det riktigt skönt på semestern... Jag längtar efter min... bara 3 veckor kvar nu...
    Kram på dig!!!

    SvaraRadera