lördag 7 juni 2014

...solig lördag...

Solen sken när vi skulle på kusinkalas i förmiddags ~ härligt härligt!
Och skojigt var det på kalaset ~ full fart från start till slut! ~ då är det ett bra kalas :)
Underbart väder, som sagt. Hela dagen sken solen.
Jag rensade ogräs i eftermiddags. HUR M Y C K E T ogräs finns det egentligen??!! Jag tycker inte om ogräs, inte alls!! Tråkigt är det att titta på och tråkigt är det att rensa. Lite kan man blunda för ;) men slutligen måste man (jag) ta sig i kragen och rycka bort det...och nu är det gjort!
Efter ogräsbekämpningen blev det en härlig rask promenad :)
Regn och sol har gjort att trädgårdens vackra stora vallmo snart är ett minne blott ~ men idag stod en blomma med ännu så länge vackra blad i full blom...och fick besök av en humla:
Promenadstråket bjöd på blåklint ~ somrigt :)
Och så lite blomster från Fredriksdal igår:
Fredriksdals rosdagar går av stapeln helgen som vi far till Gotland ~ jag tänker besöka parken några dagar tidigare för det är en enormt vacker rosprakt där som är väl värd att beskåda varje sommar!
Avslutar med något ovanligt: ett foto där hela familjen är samlad (eller ja, nästan hela familjen; Oscar var hemma då tillfället begav sig (igår på Fredriksdal)
Imorgon gissar jag på poolbad i trädgården, Janne har satt upp och fyllt poolen idag :)
...och så blir det dop ~ jag ska på prinsessdop :)

~ g o d n a t t ~ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar