onsdag 9 juli 2014

...den nästan nakna sanningen...

GOD HÄRLIG SOLIG ONSDAGSMORGON!! :)
Ytterligare en varm dag på Gotland. I like it :)
Först två gamla flaskor med gamla etiketter från Ramlösa och Helsingborg, som förr stavades med Ä. Roligt att se ting från hemtrakterna :) Flaskorna finns på Dunbodi lanthandelsmuseum i Dalhem (på Gotland)
...vattenfabrik...
Och så var det den där nakna sanningen...jag gillar selfies, ska inte sticka under stol med det. Då får man till den vinkeln man vill ha och det känns bra, men ofta (inte alltid och alla gör inte det) så luras man. Min käre make får aldrig, eller i varje fall sällan till rätt vinkel på mig och då föredrar jag att ta fotot själv (eller får barnen ta det för se kan jg instruera bättre ;))
Här är ett foto, osminkat, trötta ögon och väldigt framifrån, ingen tillgjord vinkel. 
...jag kunde ju bjudit på ett leende iofs, men jag skyller på att timmen var tidig ;)...
Tidig timme är det fortfarande. Jag har varit ute och morgon'sprungit' ~ vet ni, ännu är inte sträckan superduperlång men ändå längre än vad jag föreställt mig att jag skulle klara...och det duger för mig eftersom jag vid nästan varje tillfälle förlänger min sträcka.
Ni som känner mig vet ju att jag älskar att promenera ~ kan gå långt och länge, men att en del av mig vill vara en sådan som vill springa en runda när andan faller på...just nu har jag sprungit fram ett litet beroende, ett gift jag måste ha en dos av för att det ska kännas bra i kroppen. Helt ok för mig...
Önskar alla en härlig dag. Vi ska tillbringa vår på Kneippbyn ~ träffa Pippi, åka karusell, leka och bada :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar