måndag 7 juli 2014

...här är vi...

Ja, vi är på Gotland. Man ska leva i nuet, eller iaf komma ihåg nuet, men det är bara att konstatera att jag har längtat hela våren efter den här veckan! Jag älskar Gotland! Det bara är så. Har inget  som helst gotländskt blod i mig, men bara tokälskar allt här. Allt som går att uppleva. Allt vacker natur. Alla OTROLIGA rauker. Åk hit! vetja. Ni lär inte ångra er.
Det är ju bara att konstatera att det ska vara lite circus och 'high life' när den här familjen kommer dundrande ~ igår, när vi kastade oss ur bilen på bildäck i Oskarshamn och skulle ta plats på båten, vi dundrade runt i salongen ~ vi kastade oss ner på första bästa vilstolar DÅ frågade Janne mig om vi hade numrerade platser. Nejdå, övertygade jg honom om och så kastade vi oss ner på 6 tomma stolar. DÄR och DÅ tittade jag på biljetterna:
...oooops, det var inte bara att roffa åt sig en stol. Upp igen alla ungar, samla ihop väskor och leta upp våra platser. Gång upp och gång ner. Slutligen hittade vi VÅRA platser...
..."kan inte alla bara varva ner några grader" tycks Janne tänka och det var väl ungefär vad han sa åt oss alla :)...
...och då var vi alla hux flux VÄLDIGT hungriga. Janne fick agera matutlämnare.
Innan båten lämnat hamnen.
Och sedan nådde vi ön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar