måndag 18 augusti 2014

...skolstart...

Nu har lillemannen och jag krupit ner i soffan, lagt en filt över oss och satt igång filmen 'upp' ~ det är kallt och ruggigt utomhus och då passar filt- och filmmys bra.
Tilda är hemma från skolan. Hon har bytat skola och jag var med henne en stund imorse. (Oscars gamla skola så fröknarna och lokalerna är inte helt nya och främmande för henne, men klasskompisarna är nya) Hon hade haft en bra dag. De hade pratat mycket om lägret de ska åka på redan imorgon. 
...mina fina Tildis <3 redan en mellanstadietjej...
Som sagt var jag med Tilda en stund imorse...när jag lämnade henne for jag hem och hämtade Oscar. Även han började på en ny skola idag. Högstadiet. Inne i stan. Nya kompisar. Nya lärare och även en del nya ämnen. Spännande. Pirrigt. Nyfiket och nervöst. En hel skock med känslor och tankar som jag tror ploppade upp idag ~ när det verkligen gällde. 
Oscar slutar snart och ska ta bussen hem. Längtar att få höra hur hans första dag har varit <3
Lilleman och jag tog en promenad när vi kom hem. Det regnade bitvis under promenaden ~ då satt min lille älskling under regnskyddet...och somnade :) han är inte van vid tidiga mornar :)

1 kommentar: