torsdag 18 september 2014

...hortensia...

Å, vad skönt ~ snart är det dags för en ledig helg och inget speciellt har vi inplanerat. Skönt. Men. En arbetsdag kvar innan dess. Imorgon fredag. Då ska jag på utbildning i Ängelholm. Hela dagen. Det kan bli trevligt :)
Dagarna på jobbet rullar på så himla fort. Så även denna dagen. Först är klockan sju på morgonen...och så är den tio på förmiddagen...halv ett och vips så slår den tre och det är dags att gå hem. 
Har gjutit lite mer ~ fått fler beställningar, det är så ovant men himla skoj såklart. Krukor ska fixas i helgen och en tomte ska skickas till annan ort.
Ytterligare en hortensiaboll har jag gjort. Jag föll som en fura för den när jag såg formen på en "betongsida" och köpte den direkt och bollen idag blev precis som den ska!!
...bollen till vänster är den första jag gjorde ~ en visa skillnad om man jämför med dagens högra :)...

1 kommentar: