söndag 21 september 2014

...oförgiftad äppelpaj...

Godmorgon :)
Tänker börja med några mattips, bl.a. en oförgiftad äppelpaj. 
...Tilda har en kokbok med spännande recept...
Igår hjälptes Tilda och Oliver åt att göra kvällens efterrätt.
...jag fullkomligt ä l s k a r dessa hjärtformar!...
...en råraka med god topping till förrätt...
...lite festligare pastaform (bredare) än till vardags, det var ju trots allt lördag igår ;)...
Varmrätten bestod av pasta med räksås ~ räkor småfrästa med vitlök och chili. Persilja och så lite matlagningsgrädde och så blanda ihop allt!
...oförgiftad äppelpaj...
Jag tycker det är skoj att testa nya recept. Det är väldigt lätt att till vardags köra samma meny vecka efter vecka. Tiden tryter och man tar till säkra kort. Vi kör inte någon matkasse här hemma...jag skriver veckomenyer (jag skriver iofs för en hel månad) och för att få in nya rätter tittar jag i mina kokböcker och tidningar samt så använder jag ICAs app för att leta fram goda rätter. Det fungerar bra för oss. Ekonomiskt. Planerat. Tidssparande. Nya upptäckter. Gott. Det har fallit väl ut här hemma. Veckolistorna hänger på kylskåpet och barnen vet vad som ska lagas under veckan. (och nåde mig om jag rör runt i listorna ;))

t r e v l i g söndag 

2 kommentarer: